Επιχειρείται διαστρέβλωση της Ιστορίας μας

"5100 Έλληνες ζητούν την απόσυρση του Βιβλίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού,
ανταποκρινόμενοι στην διαδικτυακή πρωτοβουλία του Αντίβαρου"

Αντίβαρο
12 Μαρτίου 2007

    Πέντε χιλιάδες και πλέον Έλληνες πολίτες έχουν ανταποκριθεί στην από 1ης Δεκεμβρίου 2006 πρωτοβουλία του ηλεκτρονικού περιοδικού Αντίβαρο για την υπογραφή επιστολής διαμαρτυρίας προς την Ελληνική πολιτική και εκπαιδευτική ηγεσία με αίτημα την απόσυρση του νέου βιβλίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού. Στον κατάλογο των υπογραφόντων συμμετέχουν ο πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Χρήστος Σαρτζετάκης, πέντε νυν βουλευτές εμμέσως μέσω σχετικών επίκαιρων ερωτήσεων στο κοινοβούλιο, τρεις πρώην βουλευτές, 135 καθηγητές Πανεπιστημίων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, 900 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, πλήθος επιστημόνων όλων των αντικειμένων, δημοσιογράφων, διπλωματών, στρατιωτικών, φοιτητών, ιερέων και χιλιάδες ακόμη Έλληνες, από όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και τις παροικίες του εξωτερικού. Αντιρρήσεις έχουν εκφράσει επίσης το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, η Εκκλησία της Ελλάδος, η Αρχιεπισκοπή Κύπρου, 541 Ποντιακά και προσφυγικά σωματεία, ενώσεις Σμυρναίων και Κωνσταντινουπολιτών, η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, οι Παμμακεδονικές Οργανώσεις των Ομογενών και πλήθος άλλων φορέων της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ τις παρατηρήσεις της ετοιμάζεται να στείλει και η Ακαδημία Αθηνών.

    Με τις διαστάσεις που έχει λάβει η κριτική, και την προσοχή που προσέλκυσε μέχρι και στα μαζικότερα μέσα ενημέρωσης, το βιβλίο έχει αποδομηθεί, πλέον, από όλες τις οπτικές γωνίες:



    • Δεν τήρησε ούτε κατ’ ελάχιστον το Αναλυτικό Πρόγραμμα με βάση το οποίο υποτίθεται ότι εκπονήθηκε
    • Το περιεχόμενό του βάλλεται πανταχόθεν (ας μην επαναληφθούν εδώ τα γνωστά επιχειρήματα, που αφορούν στο σύνολο της διδασκόμενης ύλης και όχι σε μεμονωμένες φράσεις)
    • Η γλώσσα του είναι υπέρ το δέον απλοϊκή με πλήθος εκφραστικών λαθών, εξαιρετικά σύντομων φράσεων, και δέχθηκε εξίσου σφοδρή κριτική με το περιεχόμενο
    • Η διδακτική του μέθοδος είναι επίσης αμφιλεγόμενη, και τονίζεται αφ’ ενός ότι τα παιδιά 11ετών δεν έχουν αναπτύξει επαρκώς την κριτική τους σκέψη, αφ’ ετέρου ότι η προσομοίωση εικονογραφημένου περιοδικού με τη διαρκή εναλλαγή εικόνων, ουσιαστικά ευνοεί μία διδασκαλία μέσω λεζάντων και εθίζει τους μαθητές στο εύπεπτο, ενώ καλλιεργεί μία θολούρα που δεν αφήνει τίποτα σαφές στον μαθητή.

    Δυστυχώς, και παρά την πάνδημη ανταπόκριση χιλιάδων Ελλήνων από όλο τον κόσμο στην πρωτοβουλία του Αντίβαρου, δεν μας έχει δοθεί μέχρι τώρα η δυνατότητα να απαντήσουμε σε διάφορα κακόβουλα δημοσιεύματα τα οποία αποσκοπούν στην κατασυκοφάντηση της προσπάθειάς μας, καθώς οι απαντητικές επιστολές μας προς τις εφημερίδες που φιλοξένησαν τα δημοσιεύματα αυτά σπανίως δημοσιεύονταν.

    Με το παρόν Δελτίο Τύπου καλούμε τον Τύπο της χώρας να μεταφέρει στο κοινό του την ηλεκτρονική διεύθυνση του Αντίβαρου (http://www.antibaro.gr), στην οποία μπορούν οι πολίτες να διαβάσουν ολόκληρο το βιβλίο, να ενημερωθούν από πλειάδα άρθρων, αναλύσεων και κριτικής και - εφόσον επιθυμούν - να υπογράψουν υπέρ της απόσυρσής του.

    Θα θέλαμε επίσης να θέσουμε υπόψιν σας τις εξής συμπληρωματικές και ενδεικτικές πληροφορίες

    1. Στην ερώτηση εάν υπάρχει θέμα να ξαναγραφούν τα σχολικά βιβλία Ιστορίας Ελλάδας και Τουρκίας, η κ. Γιαννάκου, ένα μήνα μόλις αφού ανέλαβε την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων απήντησε επί λέξει

    Εμείς πρέπει να είμαστε κατά κάποιον τρόπο περισσότερο γενναιόδωροι από όλους
    (Απογευματινή 13.04.2004)


    Η "γενναιδωρία" όμως σε θέματα εθικής ταυτότητας και ιστορίας και εδαφικής ακεραιότητας καταλήγει συνήθως σε επικίνδυνα ανιστόρητους πολίτες και αύξηση απαιτήσεων για περισσότερες εδαφικές παραχωρήσεις (Ιδέ επίσης Θουκυδίδη)

    2. Η ίδια Υπουργός απαντώντας στην ερώτηση του κ. Παπαθεμελή στο κοινοβούλιο λέει τα εξής για το τετράτομο Ιστορίας που εξέδωσε το Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (CDRSEE):

    Το τετράτομο υπηρετεί άλλο σκοπό τον οποίο αντιλαμβάνεστε στην περιοχή μας. Γράφτηκε δηλαδή μ' έναν συγκεκριμένο στόχο και σκοπό. Δεν είναι το ίδιο concept με αυτό που υπάρχει στο βιβλίο της Ιστορίας. Επομένως σας λέω ότι δεν έχει σταλεί και παρά τη θετική απόφαση του Παιδαγωγικού επανεξετάζεται από εμένα προσωπικά
    (πρακτικά της Βουλής, 26.01.2007)
    Αναγνωρίζει δηλαδή εμμέσως ύποπτους "στόχους και σκοπούς"! Εν τούτοις, δεν έχει απορρίψει την αποστολή του τετρατόμου στα σχολεία και το επανεξετάζει. Ούτε εισηγήθηκε την απόσυρση της χρηματοδότησης του έργου αυτού από το Ελληνικό Υπ.Εξωτερικών και Υπ. Μακεδονίας Θράκης.

    3. Τις τελευταίες ημέρες αρκετοί προβάλλουν το επιχείρημα ότι η ελληνική έκδοση του τετρατόμου χρηματοδοτήθηκε από ελληνικό ίδρυμα. Υπάρχουν πράγματι διάφοροι λόγοι, για τους οποίους ένα ελληνικό ιδιωτικό ίδρυμα χρηματοδοτεί έναν οργανισμό που μελετά μία "κοινή ιστορία" και ειδικότερα την ελληνική έκδοση του έργου. Έλληνες θα διαβάσουν την ελληνική έκδοση.

    Όμως ακόμα δε μας έχει εξηγήσει κανένας τους λόγους που ενδιαφέρονται για την κοινή αυτή ιστορία και χρηματοδοτούν τον μητρικό οργανισμό CDRSEE: η Αμερικάνικη USAID (Αμερικανικό Γραφείο για τη Διεθνή Ανάπτυξη - επίσημος φορέας του Αμερικανικού Υπ. Εξωτερικών) ή τα διάφορα ιδρύματα Open Society του επιχειρηματία George Soros, τα οποία βρίσκονται διασπαρμένα σε όλα τα Βαλκάνια και τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Αυτές οι πληροφορίες είναι σε κοινή θέα στην ιστοσελίδα του οργανισμού. Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε τη διεθνή πρακτική να υπογράφει ο χρηματοδοτούμενος την αποδοχή των θέσεων και, γενικότερα της πολιτικής, του χρηματοδότη οργανισμού.

    4. Η δημοσιογράφος Νότα Τρίγκα έκανε στο Βήμα της Κυριακής (16.11.2003) μία σύντομη ανασκόπηση των βιβλίων Ιστορίας της Ελλάδος και της Τουρκίας εκείνης της περιόδου, τα οποία θεώρησε "εθνικιστικές εκδοχές" της αντίστοιχης χώρας. Οι αναφορές στο 1821 και 1922 από το δημοσίευμα αυτό είναι οι εξής:

    1821 Ελληνική επανάσταση
    • Οι έλληνες μαθητές διδάσκονται ότι η Ελληνική Επανάσταση και ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας των Ελλήνων της εποχής «οδήγησε στη δημιουργία του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους και έτσι τέθηκε τέλος σε μια εποχή σκλαβιάς και καταπίεσης.

    • Οι τούρκοι μαθητές διδάσκονται ότι πρόκειται για μια από τις «εξεγέρσεις» στον χώρο των Βαλκανίων και αντιμετωπίζεται ως «εκδήλωση αγνωμοσύνης προς τους Οθωμανούς οι οποίοι κυβερνούσαν με δικαιοσύνη και ανοχή».

    1922 Μικρασιατική Καταστροφή
    • Για τα ελληνικά βιβλία ιστορίας «ελληνικά στρατιωτικά τμήματα αποβιβάστηκαν στην Ιωνία για την τήρηση της τάξης και την προστασία των χριστιανικών πληθυσμών». H Μικρασιατική Καταστροφή που ακολούθησε οδήγησε στον «ξεριζωμό» χιλιάδων Ελλήνων από τα παράλια της Μικράς Ασίας.
    • Για τα τουρκικά βιβλία ιστορίας πρόκειται για «επιθέσεις των ελληνικών στρατευμάτων κατά των αμάχων» και ο «απελευθερωτικός αγώνας του Κεμάλ Ατατούρκ» οδήγησε στη δημιουργία της τουρκικής δημοκρατίας. «Στις 9.9.1922 στη Σμύρνη οι Ελληνες ρίχτηκαν στη θάλασσα».

    Ελπίζουμε ότι οι περισσότεροι παραλήπτες του παρόντος δελτίου τύπου έχουν διαβάσει τουλάχιστον τα επίμαχα σημεία του συγκεκριμένου βιβλίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού που ήδη διδάσκεται στα σχολεία από το Σεπτέμβριο του 2006. Ας κρίνουν μόνοι τους λοιπόν κατά πόσο η αναθεωρητική αυτή γραφή της Ιστορίας στην Ελλάδα προσέγγισε τον μέσο όρο των δύο εκδοχών του 2003 ή σύρθηκε εντελώς στην Τουρκική "εθνικιστική" φιλοσοφία του βιβλίου του 2003.

    Πεποίθησή μας είναι ότι θεμέλια προϋπόθεση κοινής Ιστορίας δύο λαών είναι ο συμβιβασμός του καθενός με την Ιστορία του και, ενδεχομένως, με τα εγκλήματα που έχει κάνει στο παρελθόν. Όταν όμως δεν υπάρχει η παραμικρή υπόνοια αυτοκριτικής και αποδοχής του παρελθόντος, δεν είναι δυνατόν να σύρεται κανείς στις θέσεις του γείτονα προκειμένου να εμφανιστεί κοινό σχολικό εγχειρίδιο. Είναι κατά βάσιν απαράδεκτο.

    Ζητούμε την άμεση απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού.

    Ηλεκτρονικό Περιοδικό Αντίβαρο
    http://www.antibaro.gr/
    antibaro@antibaro.gr


 


Η κατασκευή της ιστοσελίδος έγινε από τον Κλάδο Διαδικτύου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή του περιεχομένου χωρίς την γραπτή έγκριση του Οργανισμού.
Copyright(c) 2004

WebDesign by TemplatesBox