Συζητήσεις στον 89,5fm


Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, ο Καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ο Αντιπρόεδρος της Βουλής Γεώργιος Σούρλας συζητούν για την ίδρυση Εκπαιδευτηρίων από την Εκκλησία




ΑΘΗΝΑ 21/11/2006


Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, ο Καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ο Αντιπρόεδρος της Βουλής Γεώργιος Σούρλας συζητούν για την ίδρυση Εκπαιδευτηρίων από την Εκκλησία

Την πρωτοβουλία την Εκκλησίας της Ελλάδος να προχωρήσει στην ίδρυση μη κερδοσκοπικών εκπαιδευτηρίων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα σχολίασαν στην πρωινή εκπομπή «Καλημέρα» του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τον Δημοσιογράφο Μάκη Παπαγεωργίου διακεκριμένες προσωπικότητες της εκκλησιαστικής, εκπαιδευτικής και πολιτικής ζωής της χώρας, με ιδιαίτερες εμπειρίες από τον χώρο της Παιδείας.

Συγκεκριμένα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, έχοντας μεγάλη εμπειρία από την πολυετή λειτουργία σχολείων της Εκκλησίας στο Βόλο και τον Πειραιά, επεσήμανε ότι, μετά την ίδρυση βρεφονηπιακών σταθμών από την Εκκλησία, «οι γονείς διαπίστωσαν την ανάγκη να υπάρχει ένα σχολείο, στο οποίο να συνεχίζουν τα παιδιά αυτά που βίωναν στον παιδικό τους σταθμό και έτσι θα έλεγε κανείς με την πίεση ουσιαστικά των γονέων βρέθηκε η δυνατότητα να έχουμε ένα κτίριο, όπου στεγάστηκε το δημοτικό σχολείο».

«Αποτέλεσμα είναι σήμερα να παρέχουμε όλο τον κύκλο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, ξεκινώντας από τον βρεφονηπιακό σταθμό και φτάνοντας μέχρι και το Λύκειο. Δεν είναι κάτι εύκολο, αλλά είναι κάτι που αξίζει πραγματικά τον κόπο, αν σκεφτεί κανείς ότι 300 οικογένειες αυτή τη στιγμή στο Βόλο εμπιστεύονται τα παιδιά τους στην τοπική Εκκλησία ουσιαστικά. Υπάρχει παράλληλα εργασία για 70 και πλέον άτομα σ΄ αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Μέρα με την ημέρα αυξάνει η εμπιστοσύνη των γονέων και των οικογενειών σ΄ αυτό το πρόγραμμα, που κρατάει την εκπαίδευση στο Βόλο σε μη κερδοσκοπικό επίπεδο», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος.

Απαντώντας στις κατηγορίες που πρόβαλαν κάποιοι ότι δήθεν η Εκκλησία θέλει να κερδοσκοπήσει από μια τέτοια απόφαση, ή να δημιουργήσει «οπισθοδρομικά σχολεία των παπάδων», ο κ. Ιγνάτιος διαπίστωσε: «Υπάρχει μια μεγάλη προκατάληψη. Αυτή τη στιγμή ό,τι κι αν πει η Εκκλησία, ό,τι κι αν κάνει, κάποιοι το βλέπουν αρνητικά, γιατί θέλουν ουσιαστικά να κτυπήσουν άλλα πράγματα κι όχι την ουσία αυτών των έργων».

«Δημιουργούμε πολίτες για την οικουμένη. Το σχολείο της Εκκλησίας είναι ένα ανοικτό σχολείο, που δεν ξεχωρίζει τα παιδιά, που ετοιμάζει με τις καλύτερες προϋποθέσεις τους πολίτες αυτού του κόσμου, για να έχουν όλα τα προσόντα για να αντεπεξέλθουν στη ζωή τους. Διαπιστώνουν όλοι ότι η Εκκλησία έκανε ένα ανοικτό σχολείο, ένα σύγχρονο σχολείο, αλλά ταυτόχρονα θεμελιωμένο πάνω στην παράδοση αυτού του τόπου, αλλά και όπως το θέλει και ο νόμος που διέπει την Παιδεία μας γενικότερα»
, κατέληξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος.

Ο κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, Καθηγητής και τέως Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, και πρόεδρος των Αρσακείων Σχολείων, είπε ότι «η Ορθόδοξη Εκκλησία, με την παράδοση που έχει στον εκπαιδευτικό χώρο, έχει, μπορεί και πρέπει να έχει λόγο στην εκπαίδευση. Είναι μια πρόκληση για την Εκκλησία, αλλά είναι και δικαίωμά της και η παράδοσή της την νομιμοποιεί να αποτολμήσει να ιδρύσει και να λειτουργήσει ιδιωτικά σχολεία. Αυτός ο ανταγωνισμός στην Παιδεία μόνο καλό έχει να κάνει. Η κοινωνία μας επιζητεί ένα τέτοιο ανταγωνισμό».

Κατέληξε, μάλιστα: «Δεν συμμερίζομαι καθόλου την άποψη ότι θα βγουν από τέτοια σχολεία «μουτζαχεντίν» και θρησκόληπτοι φανατικοί. Είμαι βέβαιος ότι, με αίσθηση πραγματικότητας, με όραμα, με φιλοδοξίες που δικαιούται να έχει η Ορθόδοξη Εκκλησία, μπορεί να προχωρήσει στην ίδρυση τέτοιων σχολείων, με μεγάλη προσοχή και με έμφαση στην ποιότητα και μελέτη των πραγματικών προβλημάτων».

Τέλος, ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Μαγνησίας κ. Γεώργιος Σούρλας επεσήμανε: «Θα ήταν ευτυχής εξέλιξη στην Ελλάδα να διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά οι άνθρωποι της Εκκλησίας. Άλλωστε ξέρουμε την προσφορά της Εκκλησίας στον ελληνικό διαφωτισμό, του οποίου κύρια έκφραση ήταν η Ίδια».

Μετέφερε, μάλιστα, την εμπειρία του από τη Μαγνησία: «Γίνομαι δέκτης πολλών αιτημάτων των γονιών της Μαγνησίας να μεσολαβήσω για να πάνε τα παιδιά τους στα σχολεία της Εκκλησίας. Έρχονται και με παρακαλούν να μεσολαβήσω. Τι σημαίνει αυτό; Όσοι είναι αντίθετοι σ΄ αυτή την πρωτοβουλία της Εκκλησίας, τα λένε γιατί έχουν λόγο να είναι απέναντι στην Εκκλησία, ίσως γιατί θέλουν να κάνουν μια άλλη ζωή διαφορετική. Δικαίωμά τους, αλλά δεν έχουν κανένα δικαίωμα να εμποδίζουν τη δυνατότητα της επιλογής».

«Αν ανατρέξουμε στο διεθνή χώρο θα δούμε ότι υπάρχουν σχολεία, όπως τα ρωμαιοκαθολικά εκπαιδευτήρια. Στη Γαλλία μόνο υπάρχουν 2.000. Τι είναι οι Γάλλοι; Καθυστερημένοι; Είναι ένα λαϊκό κράτος με χιλιάδες ρωμαιοκαθολικά εκπαιδευτήρια. Και στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν τέτοια εκπαιδευτήρια. Και μουσουλμανικά υπάρχουν και μάλιστα επιχορηγούνται τα εκπαιδευτήρια αυτά από το κράτος», παρατήρησε ο κ. Σούρλας.

Και κατέληξε, απαντώντας σε όσους διαφωνούν: «Πώς μπορεί να σταθεί ένα επιχείρημα εναντίον αυτής της αποφάσεως της Εκκλησίας, εκτός από την προκατάληψη ή την ιδεολογική τους αγκύλωση σε αποστεωμένα ιδεολογήματα. Εγώ πιστεύω ότι η Εκκλησία προσέφερε και μπορεί να προσφέρει σημαντικό έργο, ώστε να ανοίξουν προοπτικές για περισσότερα σχολεία και ο καθένας θα κάνει την επιλογή του. Ανεπιφύλακτα λοιπόν τάσσομαι υπέρ της λειτουργίας μη κερδοσκοπικών εκπαιδευτηρίων της Εκκλησίας»


Εκ του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος




 


Η κατασκευή της ιστοσελίδος έγινε από τον Κλάδο Διαδικτύου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναπαραγωγή του περιεχομένου χωρίς την γραπτή έγκριση του Οργανισμού.
Copyright(c) 2004

WebDesign by TemplatesBox